דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ עסקי 

מאת    [ 22/01/2010 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3005 פעמים ]

ככל שהשנים חולפות והשוק הכלכלי נפתח יותר ויותר, כך עולה חשיבותם של יועצי שיווק ושל תחום יעוץ השיווק. חברה שלא משתמשת באנשים המתמחים בתחום זה, מוצאת את עצמה לא פעם במצב בו היא "יורה באפילה", אך לא רק העסקתם של יועצי שיווק חשובה אלא גם אופי וסגנון עבודתם.

תפקידם של יועצי שיווק הוא פשוט, עליהם ליצור תשתית של נתונים על פיו יוכלו לעבוד ולייעץ לחברה כיצד לפעול, כדי למקסם את היכולות שלה מבחינה כלכלית וארגונית, כך שהמוצר או השירות שהיא משווקת יגיע למקסימום קהל מהסוג אליו פונה החברה וכן כדי להיחשף לקהלים רחבים יותר שלא רוכשים בדרך כלל אצל החברה.

לכל חברה יש שלוש מעגלי קהל. קהל נאמן שרוכש את מוצרי החברה, אותם צריכים יועצי השיווק לדעת לשמר, באמצעות מבצעים, הנחות, מועדוני לקוחות והצעות שונות שיגרמו להם להרגיש חלק מהחברה, קהל שרוכש מוצרים של חברות אחרות דומות לחברה זו, אותם צריכים לפתות לעבור לחברה שלנו, באמצעות מבצעים והנחות מחד ומאידך באמצעות הבלטת יתרונות החברה על פני החברה שמנגד, וקהל שלא צורך את מוצרי החברה כי הוא כלל לא יודע שהוא צריך אותם. קהל זה צריך לפלח בזהירות, על פי מדדים של גיל, מין, מעמד כלכלי, צרכים וכדומה. יועצי שיווק צריכים ליצור תוכנית שתגרום לקהל זה להאמין שהוא כן זקוק למוצרים אלו ושכדי לו לרכוש אותם אצלנו.

יועצי שיווק עובדים באמצעות מספר כלים. הכלי ראשון, פילוח השוק. הפילוח נעשה על פי סוגי קהלים עם כל הנתונים עליהם, מצב השוק, פילוח החברות השונות  שעובדות בתחום דומה לשלנו, פילוח המצב הכלכלי  בכלל במשק ובפרט של החברה שלנו. כך השיווק יעשה לקהל מוגדר, בהוצאות שמתאימות לנו וכן על פי התנאים שנוחים לנו. שיווק לא נכון הוא שיווק שפונה לכלל הקהל, בהוצאות גדולות מעבר ליכולתנו הכלכליות.

אחת הדרכים להמציא תוכנית שיווק חכמה היא באמצעות קבוצות מיקוד לאורך זמן. קבוצות מיקוד אלו יקבצו אנשים מקהלים שונים, שיבדקו את מוצרי החברה לצד פרסומות ואמצעים שיווקים אחרים שהחברה מפעילה. קבוצות מיקוד אלו, עובדות באמצעות סקרים, שאלונים, בדיקות אמפיריות אחרות, יכולות לתת לנו מענה, האם התוכנית שמוצעת לנו נכונה והאם היא עובדת לאורך זמן. בסופו של דבר, יצירת קבוצת מיקוד שדומה לקהל אליו אנו מבקשים לפנות ועבודה איתה במשך זמן רב, תעזור לנו להבין האם אנו עובדים נכון ותוכל לנבא האם נקבל תוצאות טובות או לא.

 

אתר תגובות הוא  מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב